למה עדיף לקנות eSIM ולא כרטיס מקומי בחו"ל?

# כרטיס סים לחו"ל# איסים# eSIM

עד לפריצתו של ה-eSIM לחיינו הייתה העדפה בולטת לרכישת כרטיס סים מקומי בחו"ל וזאת בעיקר בשל שחבילות סלולר לחו"ל עלו מאות שקלים בחברות השונות בארץ.

ואכן, זה היה פתרון מצוין ולרוב זול מאוד. רבים היו נוחתים במדינת היעד ורוכשים מיד כרטיס מקומי, מכניסים לנייד ונהנים מגלישה אינטרנטית ומשיחות מקומיות.

ואולם, מאז כניסתו של כרטיס ה-eSIM לחיינו , הפך שלב זה למיותר ולא הגיוני. במחיר אטרקטיבי מאוד ובהשקעה של כמה דקות בודדות לחיבור מקבלים המטיילים אפשרות להיות מחוברים לשיחות וגלישה כמעט בכל מדינה בעולם מבלי להוציא את הכרטיס הישראלי שלהם מהמכשיר. כאשר בוחרים בחבילה הנכונה הם גם שומרים על זמינות מלאה במספר הישראלי מבלי לשלם בגין שיחות נכנסות בכלל ובכך לא מפספסים שיחות חשובות מהארץ בזמן שהותם בחו"ל.

כרטיס סים לחו"ל, איסים, eSIM

אז לא לקנות כרטיס מקומי בחו"ל?

המלצתנו האישית היא לא להחליף כרטיס סים פיזי במכשיר כאשר אין סיבה. כך פוחת הסיכוי לאבדן הכרטיס הישראלי (מה שעשוי לגרום לעגמת נפש רצינית עם החזרה ארצה) וכן אין צורך בהתעסקות עם רכישות פיזיות והגעה לנקודות רכישה. כמו כן תהליך החיבור של כרטיס פיזי עשוי להארך לכדי שלבים רבים ובמדינות רבות, בעיקר במזרח הרחוק של יבשת אסיה, יש צורך בצילום דרכון, צילום סלפי בלייב ומילוי פרטים נוספים כדי לקבל אישור להפעלת כרטיס הסים מהמפעיל המקומי. מעבר לכך, תקלות כאלו ואחרות שעשויות להתרחש במהלך השהות יצריכו מכם פניה לחברה המקומית ולא תמיד הדבר מתאפשר בשל פערי שפה, בעיקר במדינות עולם שלישי בהן האנגלית אינה שגורה בפי המקומיים.

בעת רכישת חבילת שיחות ו/או גלישה של eSIM כל שנדרש הוא לסרוק קוד QR פשוט ולבצע כמה הגדרות במכשיר. כמו כן במידה ונדרשת תמיכה, רוב המפעילים מציעים שירותי תמיכה בזמינות גבוהה בוואטצאפ או במייל, דבר שמקל מאוד על טיפול בתקלות במידה וישנן כאלו.

קראו עוד

הנייד שלכם לא תומך ב eSIM? יש פתרוןלמה כולם מדברים על eSIM לחול?למה עדיף לקנות eSIM ולא כרטיס מקומי בחו"ל?